איך מקבלים המלצה על מפקח בניה

בית חדש

מי שמתכנן לצאת לדרך של בניה עצמאית יודע כי מפקח בנייה הוא תפקיד הכרחי לליווי הפרויקט, גם אם אינו נדרש כחוק, ערכו ליזם ולבעל הפרויקט הוא כביר, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבטים של איכות הבנייה לטווח הארוך.

יחד עם זאת, רבים נתקלים בקושי לקבל רשימת מפקחי בניה מומלצים, וזאת מאחר ולא תמיד ניתן למצוא בסביבת בני המשפחה, החברים והמכרים מי שיצא לדרך של בניה עצמאית וידע לספק המלצה או דיס המלצה. ניתן להיעזר באנשי מקצוע מקומיים, מרבית הקבלנים, קבלני המשנה, קבלן שלד ובעלי מקצוע אחרים עבדו לצד מפקח בניה ולכל אחד מהם בוודאי קיים באמתחתו שם של מפקח בנייה מומלץ. חשוב לקבל את ההמלצות הללו, לבחון אותן היטב ולא להתייחס להמלצה כאורים ותומים, בשל יחסי תן וקח ונטוורקינג עסקי הקיים בין העוסקים בתחום. אין משמעות הדבר שהקבלן בהכרח יציע מפקח בנייה מומלץ שאינו כזה, אולם לאחר המלצת הקבלן מומלץ לפנות עם השם שהוצע לבעלי הפרויקט ולקוחות עבר נוספים של המפקח ולקבל את חוות דעתם.

ניתן למצור ברשת רשימה של מפקחי בניה מורשים, מחולקים לקטגוריות על פי תחומי עיסוק (פיקוח על קבלן שלד, מפקח בניה ירוקה, מפקח בניה וילה פרטית, מפקח ליקויי בנייה, מפקח בנייה שיפוץ)  ואזור מגורים, דוגמת פילוח על פי מפקחי בניה באזור הדרום למציאת מפקח בניה בדרום.

מפקח בניה ומנהל פרויקט עובדים יחד לאורך חודשים ארוכים וחולקים את האחריות על אתר הבניה. מנהל הפרויקט יהיה אחראי על היישום בפועל של התכניות האדריכליות ולצדו עבודת מפקח בניה תתמקד בפיקוח על כל שלבי הביצוע, שמירה על מסגרת תקציבית, עמידה בלוחות זמנים, עבודה אל מול אנשי מקצוע מורשים בלבד, איכות חומרי הבניה וכל פרמטר נוסף שביכולתו להשפיע על התוצאה הסופית.

המלצה על מפקח בניה המגיעה דרך יזם שעשה שימוש בשירותיו של המפקח היא ההמלצה הטובה ביותר, ויחד עם זאת יש לדעת ולשאול את השאלות הנכונות שכן בשונה מהמלצה על מנה במסעדה, המלצה על מפקח בניה אינה מסתכמת במילה אחת. בין השאלות והפרטים שכדאי לאמוד טרם קבלת ההחלטה:

האם מדובר בעבודת מפקח בניה בית פרטי או מבנה משותף?

האם מפקח הבנייה היה נוכח באתר במשך כל תקופת הבנייה?

האם מדובר בפרויקט דומה לזה שאנו מתכננים? שיפוץ, בדיקת ליקויי בניה, פרויקט בניה ירוקה או כל פרויקט בניה בעל צרכים ייחודיים שיצריכו את מומחיות המפקח בעבודתו.

האם המפקח סייע בקידום התהליכים הבירוקרטיים וקבלת האישורים המתאימים מן הרשויות?

האם נוכחות מפקח בנייה באתר השפיעה על התנהלות הבניה, לוחות הזמנים והמסגרת התקציבית לפרויקט?

האם מפקח הבניה עמד בקשר קבוע על היזם ובעלי הפרויקט ושיתף אותם בהתקדמות הפרויקט, בדילמות ובכשלים?

לאחר קבלת מענה על השאלות הרבות מומלץ לשוחח עם המפקח המיועד וללמוד את אופי עבודתו והאני מאמין שלו בניהול הפרויקט. המפקח הוא העין הביקורתית והמקצועית שלכם באתר, וככזה עליו להביא רמה מקצועית גבוהה ותכונות אופי כגון דקדוק בפרטים וקפדניות רבה.

מפקח בניה כמה עולה

מטבע הדברים בשל עלויות הבניה הגבוהות מלכתחילה קיימת התלבטות האם לשכור פונקציה מקצועית נוספת בשכר כאשר ניתן להאציל את סמכות הפיקוח אל הקבלן ומנהל הפרויקט. חשוב לדעת כי החלטה זו היא החלטה בלתי אחראית ובלתי כלכלית בעליל שכן לעובדי האתר לרבות הקבלן קיימים אינטרסים משלהם ואילו מפקח בנייה מטעמכם ישים אל מול עיניו אך ורק את האינטרסים שלכם. עלותו של המפקח נקבעת על פי חודשי העבודה באתר כאשר שכרו החודשי נע בין 10000-22000 ₪ לחודש בהתאם לניסיונו ולאופי הפרויקט. עלות זו יכולה לחסוך עלויות כבדות נוספות שייגרמו ללא פיקוח בשל ליקויי בנייה, חריגה מתוכניות או אי עמידה בלוחות זמנים.

לקבלת ייעוץ חינם

לחזרתו של נציג רז פרוייקטים מלאו שם וטלפון ואנו נחזור אליכם עוד היום

יש לכם שאלה ?

קצת על רז פרוייקטים

חברת רז פרויקטים היא מחברות הפיקוח המובילות בארץ, המספקת שירותי פיקוח בניה וניהול
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם
יצירת קשר