בונים וילה פרטית? אל תוותרו על שירותי מפקח בנייה

פיקוח בניה

בעולם הנדל"ן יוצאים לשוק מדי יום נכסים יוקרתיים ואטרקטיביים, בעיקר בתחום הבניה הפרטית: בתים פרטיים, וילות, דו משפחתיים ובתים צמודי קרקע. בית פרטי מסמל על מעמד כלכלי ואיכות חיים גם יחד, ובתוך שוק הקונים והתרים אחר נכסים פרטיים ניתן למצוא גם קהל ייעודי של אנשים אשר בוחרים בבניה פרטית בדרך אל בית החלומות. 

השלב הראשון בבניה פרטית הוא תכנון וייעוד, תוך הגדרת העדפות, מטרות ואופי הבית אשר מופיע בחזון. תכנון כזה בליווי אנשי מקצוע: אדריכל וקבלן, יביאו לחיפוש ממוקד יותר ובחירה בקרקע לרכישה אשר תיתן מענה לכל הצרכים ומכאן ניתן יהיה לצאת לשלבים הישימים של הבנייה.

בין נושאי התפקידים החשובים ביותר בעת היציאה להרפתקה של בניה פרטית נמצאים כמובן אדריכל, מהנדס בניה, קבלן שלד, קבלן בנייה והתפקיד החשוב ביותר: מפקח בניה.

מפקח בניה בית פרטי

עולם הבניה מורכב משלבים רבים המנוהלים על ידי בעלי מקצוע רבים, מחבר בין בירוקרטיה, תורת החומר והיישום הלכה למעשה, כאשר לא אחת הגורמים מביאים עמם אינטרסים כאלו ואחרים העשויים לפגוע באיכות הבניה. בכל הליך של בניה חשוב לשכור את שירותיו של מפקח בנייה שיהיה אחראי לליווי התהליך מא' ועד ת' ולוודא כי כל שלבי הביצוע יתקיימו ברמה הגבוהה ביותר שניתן.

מפקח בניה וילה פרטית מביא עמו ניסיון וידע בתחום הבניה בכלל ובתחום הבניה הפרטית בלבד. תכנון וביצוע של פרויקט בניה של וילה או בית צמוד קרקע אחר אינו דומה לאופי הבניה, התכנון והיישום של בניית בנייני מגורים או מתחמים עסקיים, ומפקח הבניה חייב להיות ער לדרישות הבירוקרטיות, להצמדות של בעלי המקצוע לתכנית הבניה ללא חריגות או נטילת סיכונים, לביצוע כל שלבי הבניה כראוי, להעסקת בעלי מקצוע מורשים בלבד מטעם הקבלן, לשימוש בחומרי בניה איכותיים ופרמטרים נוספים רבים.

חשוב לדעת כי תהליך הבניה היקר והארוך טומן בחובו המון מקומות לליקויים, והבניה אינה מדע מדויק או תהליך ייצור אחיד. דווקא בשל טווח הטעויות והליקויים האפשרי חשוב להעמיד כנגד קבלני הבניה, נחל מ קבלן שלד וכלה בקבלני אינסטלציה, חשמל וריצוף מפקח בנייה מקצועי ומוסמך שיהווה חלק בלתי נפרד מצוות העובדים במקום ויזכה לסמכויות פיקוח ומתן הנחיות על פי צורך.

מה ההבדל בין קבלן בניה לעבודת מפקח בנייה?

עבודת מפקח בניה אינה כרוכה ביישום של עקרונות העבודה בפועל כי אם מיועדת לפיקוח בנייה מקצועי בלבד. קבלן הבניה הוא האחראי הישיר לעבודת הבניה באמצעות צוות העובדים מטעמו וקבלני המשנה. הקבלן יהיה אחראי על רכישת חומרי הבניה, ביצוע שלבי הבניה בפועל והפיקוח על האתר. יחד עם זאת, יש לזכור כי הקבלן הוא בעל אינטרס, מעוניין בסיום העבודה הקבלנית מהר ככל הניתן, כפוף לשיקולי חיסכון בעלויות הן בהיבט כוח האדם והן בהיבט חומרי הבניה.

לקבלן ישנו מוניטין והמבנה אשר יצא תחת ידיו כפוף לאחריות המתחייבת על פי חוק. הקבלן מחויב לעמוד לרשות הרוכשים לשנת בדק בה יוכלו להכיר ולבחון את המבנה מקרוב ולהתריע על ליקויים, ובנוסף לזאת לשבע שנים של אחריות לצורך גילוי נזקים ארוכי טווח דוגמת בעיות באיטום, רטיבות וכדומה. יחד עם זאת, פיקוח של הקבלן לבדו אינו מספק שכן דווקא בזכות הידע המקצועי שלו הוא יוכל לעגל פינות בתחומים אשר תוצאותיהן אינן ניכרות על פני השטח.

מפקח בניה ירוקה

למעוניינים בבניה של בית פרטי תחת עקרונות הבניה הירוקה חשוב לדעת כי בניה ירוקה כפופה לתקן מחמיר שנקבע בשיתוף בין המשרד לאיכות הסביבה ומכון התקנים הישראלי וקובע סטנדרטים 

לקבלת ייעוץ חינם

לחזרתו של נציג רז פרוייקטים מלאו שם וטלפון ואנו נחזור אליכם עוד היום

יש לכם שאלה ?

קצת על רז פרוייקטים

חברת רז פרויקטים היא מחברות הפיקוח המובילות בארץ, המספקת שירותי פיקוח בניה וניהול
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם
יצירת קשר