מהם תפקידיו של מפקח הבנייה?

מנהל פרוייקטים

היציאה לפרויקט בניה עצמאי מצריכה לא מעט אומץ וזאת לצד כלים, יכולות וכמובן הון עצמי. בעולם הבניה והשיפוצים מזכירים לא אחת כי תכניות ותקציבים מתוכננים הם בגדר המלצה בלבד וכי חריגה תקציבית בת כשלושים אחוזים היא בבחינת מצב נורמטיבי בכל פרויקט של בניה או שיפוצים.

ההחלטה לשלב מפקח בניה בכל הליך של בניה עצמאי היא החלטה אחראית, נבונה ויש האומרים הכרחית, וזאת בזכות הגישה הקובעת כי אין מדובר בהוצאה מיותרת כי אם בהשקעה, אשר במשחק המספרים הסופי משיבה את עצמה ויותר מכך, בשמירה על איכות הבניה מחד גיסא והיצמדות למסגרת תקציבית ברורה מאידך גיסא.

איך בוחרים מפקח בנייה? 

המורכבות שבתחום הבניה מחייבת את היזם והבעלים של הפרויקט, המשקיע בו את כספו, לפיקוח של מי מטעמו, על מנת להבטיח שמירה על מסגרת תקציבית, עמידה בלוחות זמנים וחשוב מכל את איכות הבניה. כאשר מדובר בצורך ב מפקח בניה בית פרטי הדרך הנכונה ביותר לבחור היא על בסיס המלצה על מפקח בניה.

מאחר ולא תמיד ניתן להשיג המלצה על מפקח בנייה בקרב בני משפחה וחברים (עדיין כמות האנשים שבוכרים לרכוש דירה או בית מגורים מוכנים מקבלן עולה בהרבה על אלה שיוצאים לפרויקט בניה פרטית) ניתן להיעזר ברשת האינטרנט, באתרים וברשתות החברתיות בקבוצות העוסקות בהמלצות, עצות וטיפים בתחום יזמות הבניה, ואפשרות שניה ואפילו מדויקת יותר, היא לקבל ממספר מפקחי בניה מומלצים מקומיים רשימת ממליצים על סמך פרויקטים אותם ליוו, ולפנות ישירות לבעלי הפרויקט לקבלת המלצות.

מפקח בניה ומנהל פרויקט בניה עובדים זה לצד זה, בשיתוף פעולה ובדינמיקה ארוכת טווח. ניתן לקבל המלצה על מפקח בנייה גם באמצעות קבלנים ומנהלי פרויקטים בתחום הבניה שעבדו אתם בעבר.

עבודת מפקח בניה

עבודת מפקח בנייה היא עבודה מורכבת המתחילה כבר משלב התכניות וקבלת האישורים. המפקח ילווה את היזם והקבלן בשלב התכנון האדריכלי ויספק את חוות דעתו המקצועית לתכניות, לרבות אפשרויות היישום והתאמת התכניות לתכנון התקציב. מפקח בנייה יסייע בהשגת האישורים הדרושים וצליחת התהליכים הבירוקרטים המתחייבים להתחלת הבניה, ובהמשך יהיה איש השטח מטעם היזם באתר הבניה, במטרה לפקח על התהליך כולו, על הפעילות באתר, על הקבלן הראשי ועל קבלני המשנה.

מפקח בניה שיפוץ או בניה חדשה בלבד?

גם תהליכים של שיפוץ בית או דירה יכולים לזכות ליעילות והבטחת איכות שאין שניה לה באמצעות העסקת מפקח בנייה שיפוץ. מפקח בניה האמון על השיפוץ יבחן את הליקויים והדרישות לשיפוצים מסיבות דקורטיביות, וייתן את דעתו כבר מהצעות המחיר של הקבלנים השונים ועד לתכנית הביצוע ולוחות הזמנים. אין משמעות הדבר כי הבחירה של המפקח עבורכם תהיה בקבלן הזול ביותר, אולם מפקח בניה מומלץ ומנוסה יוכל להבטיח את הקבלן המספק את הערך המוסף הגדול ביותר על פי צרכי הפרויקט והשיפוץ, וללוות את התהליך הלכה למעשה.

מפקח בניה ירוקה

גם בתחום הבניה וגם בתחום השיפוצים יותר ויותר אנשים מגלים מודעות סביבתית ומבקשים לקדם את הפרויקט באמצעות הכלים והעקרונות של הבניה הירוקה. בניה ירוקה כפופה לתקן מחמיר הבוחן נקודות זכות מבין עשרות סעיפים, החל בקרקע ואקולוגיה, כיוון המבנה ביחס לשמש, חומרי הבניה וניהול הפסולת באתר וכלה במערכות משלימות בתחום הבידוד התרמי והתאורה הטבעית. גם בבניה אשר אינה מכוונת לקבלת התקן רבים מבקשים לזכות ביתרונות הבניה הירוקה לפחות בחלק מן הפרמטרים, וגם בתכניות חידוש ושיפוץ יש מי שבוחר לשלב תאורה טבעית, בידוד ואלמנטים ירוקים אחרים. מפקח בניה ירוקה יביא ידע רב בתחום ויכולת לבחון בעין קפדנית את העמידה בסטנדרטים המחמירים.

לקבלת ייעוץ חינם

לחזרתו של נציג רז פרוייקטים מלאו שם וטלפון ואנו נחזור אליכם עוד היום

יש לכם שאלה ?

קצת על רז פרוייקטים

חברת רז פרויקטים היא מחברות הפיקוח המובילות בארץ, המספקת שירותי פיקוח בניה וניהול
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם
יצירת קשר