מפקח בניה ירוקה, שיפוצים וליקויי בניה- תחומי אחריות

בניה ירוקה

מפקח בניה מה זה?

לפני שנבין מי הוא מפקח בנייה ירוקה חשוב להבין מה תפקידו של מפקח בניה ומה היתרונות בהעסקת פונקציה מקצועית שכזאת. את פרויקט הבניה מוביל הקבלן שנשכר על ידי היזם ו/או בעל ההון, והוא אחראי ליישום התכניות האדריכליות כהלכתן. הקבלן ירכוש את חומרי הבניה, יעסיק צוות עובדי בינוי, ויזמן את קבלני המשנה על פי צורך לרבות קבלן שלד ואחרים. באחריות הקבלן עמידה בלוחות הזמנים ועמידה במסגרת התקציבית, כאשר בחוזה העסקה של קבלן נהוג להותיר טווח רחב של חריגה הן בלוחות הזמנים והן בתקציב.

מפקח בניה הוא איש מקצוע מנוסה בתחום הבינוי בעל הכשרה ייעודית בתחום פיקוח בניה, אשר נשכר על ידי היזם והבעלים ומהווה גורם בעל סמכות מטעמו באתר. המפקח יועסק באתר הבניה במשרה מלאה, יפקח על ביצוע העבודות על פי כל השלבים כנדרש וללא קיצורי דרך, יבחן את חומרי הבנייה ויוודא כי מדובר בחומרים איכותיים העומדים בכל דרישות התקן, יפקח על עבודת הקבלן וקבלני המשנה וידאג לכיס של בעל הפרויקט לצד שמירה על סטנדרטים של איכות הבנייה. 

מפקח בניה חייב להיות נגיש לאתר ועל כן ישנה משמעות להעסקת מפקח מן התחום הלוקאלי של אתר הבניה. מפקחי בניה בדרום יתרכזו בעבודות בערי הדרום ומפקחי בניה במרכז יישארו בתחום קרבת המגורים שלהם. חיפוש אחר מפקח בניה בדרום כדאי למקד בקבוצות ברשתות החברתיות המיועדות לתושבי המקום שידעו גם לספק המלצה על מפקח בניה.

קיימים מפקחי בניה בעלי מספר התמחויות, המגיעות בין היתר מו הרקע שלהם בבניה לצד הניסיון בפיקוח שהם מביאים עמם. בין תחומי העיסוק ניתן למצוא:

  • מפקח בניה שיפוץ- מפקח בנייה אשר מביא ידע וניסיון דווקא בתחום שיפוץ ושיקום של מבנים קיימים, היכרות עם קבלני שיקום מבנים, צרכי בטיחות והחלפת מערכות חיוניות במבנה קיים, חידוש פעולות איטום, בידוד תרמי, חיפויים ושיפוץ קוסמטי.
  • מפקח ליקויי בניה- מפקח ליקויי בנייה ילווה פרויקטים קיימים בהם נמצאו ליקויים, ויעמוד כגורם חיצוני ומקצועי כנגד דו"ח הליקויים ופיקוח על יישומו כהלכה. מפקח ליקויי בניה יכול להיות מועסק על ידי הקבלן כגורם חיצוני מטעמו הבא במטרה לשפר ולתקן את הליקויים ולהשיב את אמון הקונה ויכול להיות מועסק על ידי רוכש הנכס, כסמכות מקצועית חיצונית שאף יציג חוות דעת משפטית במקרה הצורך.
  • מפקח בניה בית פרטי- מפקח בניה וילה פרטית מיועד לליווי של פרויקטים לבניית בתים צמודי קרקע בתחום הבניה. מצוקת הנדל"ן, העלויות והכמיהה לבית החלומות מביאה רבים לרכישת קרקע ולבנייה עצמאית באמצעות מפקח בניה ומנהל פרויקט בניה העובדים זה לצד זה. הפיקוח על בניית בית פרטי מצריכה ידע והבנה בבירוקרטיה, התנהלות מול רשות עירונית וועדות תכנון ובניה והקפדה על בניה מסודרת, איכותית ותואמת לתוכניות, ללא חריגות יקרות ומסוכנות.
  • מפקח בניה ירוקה- עולם הבניה הירוקה תופס תאוצה בארץ ובעולם למעלה מעשור, כאשר עקרונות הבניה הירוקה מכוונים לניצול משאבים טבעיים והעדפתם על פני משאבים מתועשים ויקרים, בניה על קרקעות ייעודיות ללא פגיעה בחי ובצומח בסביבה, הקמת מבנים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה וחסכוניים לתחזוקה, מחזור, הקטנת פסולת וזיהום אוויר באתר, פינוי פסולת תחת עקרונות ירוקים ועוד. על מנת לזכות בתואר מבנה ירוק יש לעמוד בסטנדרטים גבוהים במיוחד שמגדיר תקן בניה ירוקה שנקבע על ידי המשרד לאיכות הסביבה ובשיתוף מכון התקנים הישראלי. מפקח בניה ירוקה יביא ידע רב, היכרות מעמיקה עם התקן וניסיון בתחום הבניה הירוקה, שיאפשרו לו לפקח על כל התהליכים, החל משלב התכניות האדריכליות וכלה בשלבי הביצוע באתר.

מפקח בניה מחיר

מפקח בניה הוא עובד המועסק מטעם היזם והבעלים של המבנה בחוזה אישי למשך כל תקופת הבניה. עלותו של המפקח תלויה הן באופי הבניה והצרכים המיוחדים של הפרויקט והן במשך הזמן שנדרש המפקח לעבודה. טווח השכר של מפקח בנייה הוא 10000-22000 ₪ לכל חודש עבודה. למרות שמדובר בטווח רחב למדי, ומאחר ומדובר בתחום פרוץ בו כל מפקח יכול לדרוש כרצונו (גם מעבר לטווח שהוצג) על סמך הידע, הניסיון והערך המוסף שהוא מביא עמו מומלץ לערוך סקר שוק מוקדם לבקש המלצה על מפקח בניה ולבחור בין מפקחי בנייה מומלצים, כאשר העלות מהווה חלק ממערך השיקולים בבחירה ולא את עיקרם.

לקבלת ייעוץ חינם

לחזרתו של נציג רז פרוייקטים מלאו שם וטלפון ואנו נחזור אליכם עוד היום

יש לכם שאלה ?

קצת על רז פרוייקטים

חברת רז פרויקטים היא מחברות הפיקוח המובילות בארץ, המספקת שירותי פיקוח בניה וניהול
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם
יצירת קשר