ניהול נכסים ואחזקת מבנים – משתלם?

ניהול נכסים ואחזקת מבנים

הרבה ועדי בתים משותפים, מוסדות ועסקים בוחרים לקחת חברת ניהול ואחזקת מבנים שתטפל במבנה ותחסוך מהם את הטרחה. האם הבחירה הזו משתלמת, ואם כן, מאיזו בחינה היא משתלמת?

בכל הקשור לאחזקה של מבנים, ההתמקדות היא במניעה של נזק למבנה, לתקופה ארוכה ככל האפשר, על ידי ביצוע עבודות טיפול ותחזוקה שונות, לפי עונות, תקופות ודרישות ספציפיות של כל משתמשי המבנה.

עקרון ניהול ואחזקת מבנים הוא כזה: במקום להזניח את המבנה ולא לטפח ולשמר אותו, ואז להגיע למצב שבו צריך להשקיע בזמן קצר סכומי כסף גבוהים עבור עבודות חידוש, שיקום ותיקון, עושים למבנה עבודות פשוטות יותר, בתדירות גבוהה יחסית, וכך מצמצמים את הבלאי והנזק שנוצרים עם הזמן, וגם זוכים למבנה שנראה טוב יותר ונעים להיות בו.

מדוע לבחור בחרה לניהול נכסים ?

משום שמדובר בסוגים שונים של עבודות, מדובר גם בטרחה של דיירי המבנה. דבר זה מוביל הרבה ועדי בתים משותפים, מוסדות ועסקים לקחת חברת ניהול ואחזקת מבנים שתטפל בכל מה שצריך. הבחירה הזו מתבצעת בהרבה מבנים שבהם הדיירים נמצאים בהם בשכירות. במבנים כאלה, ניהול ועד בית הוא אחד המכשולים הגדולים, וקשה לגבות את המיסים מהדיירים. חברת ניהול ואחזקה חוסכת מהדיירים את הצורך שלהם לתפקד כוועד הבית ולהתמודד עם הקושי של גביית התשלומים בזמן.

חברה שעוסקת באחזקה מבנים כולל ניהול ועד בית תעזור לשמור על הערך של הנכס על ידי כך שהיא תעניק לו טיפול קבוע, שכולל ניקיון כל השטחים המשותפים במבנה (חדר מדרגות, לובי, מעלית, חצר, וכן הלאה). ולא רק הניקיון יתבצע על ידי ידיים אחרות, אלא גם תיקון תקלות, כמו חיווט החשמל או אפילו דברים פשוטים כמו החלפת נורה שנשרפה.

אבל הטיפול במבנה על ידי חברה בתחום אחזקת המבנים ייעשה בצורה הטובה ביותר רק אם בוחרים בחברה מקצועית ומנוסה. כשבוחרים בחברה הנכונה, ההשקעה הכספית משתלמת ועוזרת לשמור על הנכס בצורה הטובה ביותר. אומנם משקיעים כסף בטווח זמנים קצר יחסית, אבל כך מונעים תשלום גבוה בהרבה בהמשך.

יתרונות בניהול אחזקת מבנים

אחד הדברים שמביאים להתלבטות קשה אם לפנות לחברת ניהול ועד בית ואחזקת מבנים הוא אי הבהירות לגבי מי האנשים שיעשו את העבודה. כשאחד מדיירי המבנה מתפקד כוועד הבית, קל יותר לפנות אליו ולשאול אותו לגבי אנשי המקצוע שיעשו את עבודות התחזוקה השונות. סביר להניח גם שמדובר באנשי מקצוע שכבר עשו בעבר את הטיפולים הדרושים. מה אם חברת הניהול והאחזקה תחליט לפנות לאנשי מקצוע אחרים? ובכן, יש הרבה חברות שמעסיקות אך ורק את הטובים ביותר, בכל תחום- זיפות גגות, גינון, אינסטלציה ועוד.

אחד היתרונות הבולטים שיעזרו לדיירי המבנה להתמודד עם המצב החדש, שבו חברה חיצונית מטפלת בבניין, הוא הקשר הישיר והשוטף שהחברה תנהל עם הנציגים של המבנה, ותאמר לה על התקדמות עבודות שמתבצעות, או על תקלות חדשות ועבודות שצריך לבצע כדי לתקן אותן, וכדומה…

מהו ההיקף הנדרש לעבודות האחזקה ?

ישנם מבנים ומשרדים קטנים שיכולים להסתפק בתיקון בסיסי אחת לשבוע. מנגד, ישנם מבנים ומשרדים גדולים הזקוקים לשירותי תחזוקה שוטפים פעם-פעמיים ביום. להיקף שירותי התחזוקה הנדרשים במשרדכם יש השפעה מכרעת על איזו חברת אחזקה תבחרו. לא לכל חברת אחזקה יש את כוח האדם והמשאבים כדי לספק שירותים פעם-פעמיים ביום. ומנגד, לא לכל חברת אחזקה (ובמיוחד לחברות אחזקה גדולות) משתלם מבחינה כלכלית לבזבז משאבים וכוח אדם לטובת משרד קטן פעם בשבוע .

לכן, לפני שאתם בוחרים חברת אחזקה חשבו היטב על היקף השירותים הנדרשים בבניין או במשרדכם. כך, תוכלו לצמצם את מספר חברות האחזקה שאליהן תפנו בבקשה להצעת מחיר. הפנייה תעשה בהתאם לצורכיכם (לחברות אחזקה גדולות, בינוניות או קטנות).

מקצועיותה של חברת האחזקה

פרמטר זה חשוב במיוחד עבור מבנים או משרדים הזקוקים לשירותי אחזקה מורכבים ותכופים. לכאורה, ניקיון הוא לא עיסוק שדורש התמקצעות וכל אחד יכול לנקות. אולם, ישנם שירותי אחזקה שונים הדורשים ידע ומיומנות, לדוגמא : פוליש . לשם ביצוע עבודת פוליש יש צורך להתאים את סוג הפוליש (פוליש קריסטל, פוליש אקרילי או פוליש וקס) לסוג הרצפה. יחד עם זאת, נדרשת גם כן מיומנות גבוהה בהפעלת מכונת הפוליש. יש לדעת מהי מידת הלחץ שיש להפעיל כנגד המכונה, כך שתוכל לקרצף את אריחי הרצפות ביעילות ובאחידות.  חשוב מאוד, שלא להפעיל לחץ גדול מדי כנגד מכונת הפוליש, כיוון שזה עלול לגרום לשריטות ולנזקים באריחי הרצפה.

או דוגמא נוספת : נדרש לבצע בדיקות לליקוי בניה שונים ותיקונים שונים למבנה בכדי לשמור על איכות המבנה ובטיחות הדיירים , לשם כך זקוקים לחברה מקצועית אשר יודעת לבצע עבודות מסוג זה בצורה יסודית בכדי למנוע בעיות נוספות בעתיד …

לכן, אם אתם זקוקים לשירותי אחזקה חשוב לוודא שמדובר בחברה מקצועית, המעסיקה עובדים מנוסים ומיומנים בביצוע עבודות מסוג זה.
לאחר שקלול כל הפרמטרים שמנינו עד כה, תוכלו לבחור את חברת אחזקה בקלות  ולהבטיח שחברה זו מתאימה בדיוק לצורכי האחזקה הייחודיים שלכם, ולכן תצליח להעניק לכם שירותי אחזקה טובים ויעילים.

לקבלת ייעוץ חינם

לחזרתו של נציג רז פרוייקטים מלאו שם וטלפון ואנו נחזור אליכם עוד היום

יש לכם שאלה ?

קצת על רז פרוייקטים

חברת רז פרויקטים היא מחברות הפיקוח המובילות בארץ, המספקת שירותי פיקוח בניה וניהול
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם
יצירת קשר