קבלן חשמל – חשמלאי מוסמך

כבר בתחילתו של שיפוץ, שיקום מבנה או עבודת בניה מן ההתחלה יעלה הצורך בחשמלאי מוסמך, שיבחן את מערכת החשמל הקיימת, יחדש אותה ויבצע את ההתאמות הנדרשות לאורח החיים החדשני ולבית המודרני על כל צרכיו.

קבלני בינוי מעסיקים קבלן חשמל כקבלן משנה, כעובד עצמאי, ומקפידים הקפדה יתרה על בחירה באנשי מקצוע המוסמכים לביצוע העבודות הנדרשות. תחום החשמל הוא תחום רחב הכולל בתוכו פעולות רבות, כאשר חלקן פשוטות יותר וחלקן מורכבות ומצריכות היכרות עם מערכות פנימיות ותשתיות. כל עבודת חשמל, קטנה כגדולה, חשוב לבצע אצל חשמלאי מוסמך בלבד. יחד עם זאת, דרגות ההסמכה הנדרשות לביצוע כל פעולה הן שונות, וחשוב לבחור בבעל ההסמכה המתאימה לפעולות הנדרשות.

מתי יש להזמין את קבלן החשמל?

מאחר והחלק העיקרי של עבודות החשמל הוא פנימי וסמוי, הקבלן יתחיל את עבודתו כבר בשלב תכנון הפרויקט, בין אם מדובר במבנה קיים במעמד שיפוץ ובין אם במבנה חדש הנבנה מן היסוד. תכנון העומס, נקודות החשמל והמעברים מתבצע מראש ויישום מערכת החשמל מתבצע בתיאום עם הקבלן המבצע, על מנת להבטיח סגירה בטוחה של מעברי החשמל הפנימיים, ללא הותרת חורים או ליקויים חיצוניים.

מהן עבודות החשמל שעשויות להידרש במעמד שיפוץ דירה?

לפני הכל, במידה ומדובר בשיפוץ של דירה קיימת מטבע הדברים מדובר במערכת חשמל וותיקה שהותקנה עם הקמת המבנה. חידוש החיווטים, חוטי החשמל והשקעים הוא הבסיס לכל עבודת שיפוץ. נוסף על כך, עשויה להידרש התאמה של ארון החשמל והשקעים לצרכים המתקדמים של דירות במאה העשרים ואחת. מעבר מחד פאזי לתלת פאזי, התאמת שקעים בעלי יכולת עמידה בעומס יתר, קביעת שקעי חשמל נוספים על פי צורך וכדומה.

מי אחראי להזמנת קבלן חשמל?

האחריות על הזמנת קבלן חשמל לאתר מוטלת על הקבלן בנייה המבצע, האחראי גם לקבלני המשנה. יחד עם זאת, על בעל הנכס והיזם לוודא מי הקבלן המיועד לבצע את עבודות החשמל, מהי הסמכתו וניסיונו, ולהיות משוכנע כי מדובר באדם המתאים לביצוע העבודה ביעילות, במקצועיות ובבטיחות.

כיצד ניתן לפקח על עבודות החשמל ללא ידע מקצועי?

עבודות חשמל ועבודות נוספות בתחום הבינוי מתבצעות בידי עובדים מקצועיים, אולם לא אחת עשויות להתבצע ברשלנות, בקלות ראש ושלא על פי הסטנדרטים המחמירים הנדרשים, בשל שיקולי חיסכון בזמן ועלויות של המבצעים. הדרך הטובה ביותר להבטיח פיקוח מחמיר ומקצועי על כל העובדים באתר, לרבות קבלן המפתח וקבלן החשמל, היא באמצעות מפקח בניה מוסמך ומקצועי שילווה את התהליך מיסודו. מפקח בניה נשכר על ידי היזם ובעל הנכס ומחויב אך ורק אליו, ללא אינטרסים כלכליים או אחרים.

חברת רז פרויקטים בהובלת רז היא חברה מקצועית המספקת מבחר שירותים מקצועיים בתחום הבניה בישראל, לרבות שירותי קבלנות וביצוע בתחום החשמל ובתחומים נוספים, מפקחי בניה מוסמכים ומנוסים וליווי מקצועי לכל סוגי הפרויקטים בעולם הבניה.