מפקח בניה- לוקאלי או גלובאלי

מפקח בניה

חשיבות עבודת מפקח בניה היא גדולה, בעיקר עבור יזמים פרטיים המשקיעים בבניית בית פרטי, בין אם לצרכי מגורים ובין אם לצרכי השקעה. בחיפוש אחר מפקח בניה מומלץ חשוב להבין כי עבודת מפקח בנייה היא עבודה המתבצעת באתר הבניה והשיפוץ, אל מול הרשות המקומית ובליווי יום יומי של אנשי המקצוע באתר. מפקחי בניה באזור הדרום לא יוכלו לתת מענה יום-יומי כנדרש בערים צפוניות ונהפוך הוא. בחיפוש אחר מפקח בנייה בדרום יש להתמקד בהמלצה על מפקח בניה מקומי בלבד ולבחון את הפרויקטים שביצע באזור.

אין סיבה כמובן להתמקד במפקח בניה ברמת העיר והרחוב, אולם אזור המגורים ויכולת הזמינות והנגישות של המפקח לפרויקט הוא חשוב.

המלצה על מפקח בניה

לא רבים יודעים כיצד להשיג המלצה על מפקח בנייה מומלץ, וזאת בשל העובדה הפשוטה כי לא רבים האנשים מקרב הסובבים אותנו שעשו שימוש בשירות כזה. במידה כמובן ובין בני המשפחה, החברים והמכרים ישנם כאלה שיצאו לפרויקט בניה עצמאי כדאי ונכון כמובן לקבל את הכוונתם, גם בקבלת פרטי מפקח בניה מומלץ במידה ויש כזה וגם בנוגע לתהליכים ולאנשי מקצוע אחרים.

במידה וכבר סגרתם חוזה אל מול קבלן ביצוע, קבלן שלד או מנהל פרויקט בניה ניתן לקבל המלצה על מפקח בניה דרך אנשי מקצוע אלו. מדובר באנשי שטח העובדים בשיתוף פעולה עם מפקחי בנייה ומכירים את עבודתם מקרוב, ויחד עם זאת יש לקחת את ההמלצה בעירבון מוגבל ולבחון אותה באמצעים נוספים דוגמת היזמים אשר שכרו את שירות מפקח הבניה, וזאת על מנת להימנע מהמלצות הניתנות על בסיס אינטרסים אישיים.

מפקח בניה בית פרטי

שכירת שירותי מפקח בנייה בית פרטי מחייבת היכרות עם הרזומה של המפקח. הבירוקרטיה, האישורים והתהליכים הנדרשים לבניית בית פרטי אינם דומים לאלו הנדרשים בעבודות בניה של מבני מגורים, מבנים עסקיים או מבנים תעשייתיים, ועל המפקח להכיר היטב את עקרונות הבניה, הדרישות והסטנדרטים המייחדים את אופי הבניה. מפקח בניה וילה פרטית יועסק על ידי בעל הקרקע, היזם ובעל הנכס באופן ישיר ויהווה את העין הביקורתית והמקצועית שלו בנוגע לכל התנהלות הפרויקט. גם בפרויקטים מסוג זה חשוב כמובן לעבוד עם מפקח בנייה מקומי וזמין.

מפקח ליקויי בניה

מטרתו של מפקח בניה ככלל הוא להימנע ככל הניתן מליקויי בניה, וזאת באמצעות פיקוח קפדני על תהליך הבניה כולו החל מבחירת אנשי המקצוע, ווידוא שבמקום מועסקים אנשי מקצוע מורשים בלבד,  פיקוח על חומרי בניה באיכות גבוהה בלבד, פיקוח על ביצוע כל שלבי הבניה כנדרש וללא קיצורי דרך, ווידוא ביצוע אל מות תכניות בינוי ועוד. 

יחד עם זאת, לעתים בתים ומבנים לאחר הבניה נמצאים כעתירים בליקויים ובשל חוסר הסכמות בין הקבלן לבעל הנכס נדרש שירות מפקח ליקויי בניה לאיתור הליקויים, היקף הבעיה והמלצות לטיפול. מוטב כמובן להקדים תרופה למכה ולא לצאת לדרך של בניה או שיפוץ ללא ליווי צמוד של מפקח בניה מומלץ, ויחד עם זאת במידת הצורך מפקח ליקויי בניה יוכל לתת מענה ופתרון מקצועי לבעיה ולקונפליקט.

מפקח בניה כמה עולה

מפקח בנייה הוא סמכות באתר הבניה ועל מנת לבצע את עבודתו נאמנה צריך לשהות באתר ברמה היומית ולעקוב אחר כל שלבי הביצוע, לרבות מעקב אחר תכניות והתאמה לאישורי הבניה. עלות מפקח בנייה נגזרת מתקופת הבנייה הנדרשת ומעט יותר מזה (המפקח מתחיל את עבודתו בפועל קודם לתהליך הבניה בשלב התכנון והבירוקרטיה). התשלום למפקח הבנייה הוא על פי חודשי עבודה בפועל כאשר השכר החודשי נע בין 9000-20000 ₪ בחודש, בהתאם לידע ולניסיון של המפקח לצד מורכבות ודרישות הפרויקט. לדוגמה מפקח בניה ירוקה ישתכר יותר ממפקח על תכנית שיפוץ בסיסית, בשל מורכבות הפרויקט והידע המיוחד שנדרש ממנו לצורך עבודת הפיקוח האמורה. 

לקבלת ייעוץ חינם

לחזרתו של נציג רז פרוייקטים מלאו שם וטלפון ואנו נחזור אליכם עוד היום

יש לכם שאלה ?

קצת על רז פרוייקטים

חברת רז פרויקטים היא מחברות הפיקוח המובילות בארץ, המספקת שירותי פיקוח בניה וניהול
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם
יצירת קשר